Nyansatte, karabin, konsulenter, management consulting

Min første måned i Karabin

Fire uker er gått siden en smånervøs ung mann troppet opp på Karabin sitt kontor i Bergen, klar for å starte i ny jobb etter endte studier. Hvis første måned er representativ for tiden som følger, lover dette bra.

Publisert 01/10/2018

På min første dag i Karabin møtte jeg opp på kontoret i Bergen sammen med de andre nyansatte i selskapet. Gjennom de neste tre dagene fikk vi bli bedre kjent med Karabin, lære om relevante fagområder og få et aldri så lite innblikk i livet som konsulent. Foruten om samlingene på dagtid fikk vi god tid til å bli bedre kjent, og kveldene ble tilbrakt med god mat og drikke sammen med flere av våre nye kollegaer.


Etter tre innholdsrike dager gikk turen til Gøteborg for kickoff sammen med alle ansatte fra Karabins ulike kontor. På programmet stod faglig input om blant annet morgendagens transportløsninger ved Lindholmen Science Park, «ut av komfortsonen» på Liseberg, og nyansattpresentasjoner for å nevne noe. En god anledning for å bli bedre kjent med en fantastisk gjeng.


Etter en innholdsrik førsteuke var det tid for den nye arbeidshverdagen på kontoret i Bergen. Her fikk jeg raskt prøve meg på en rekke ulike prosjekter. I løpet av de første tre ukene har jeg fått jobbet med prosesskartlegging og robotisering i kraftbransjen, tavlestyring i offentlig sektor, forbedring av prosessflyt i fiskeriservice, og utvikling av styringsverktøy innen industri. Det få gjøre et reelt bidrag på prosjekter fra dag én har vært utfordrende og veldig spennende. Jeg har også fått mulighet til å ta kurs for å utvikle kompetanse til fremtidige prosjekter.



Av: Steinar Hjelset
steinar.hjelset@karabin.no  – 478 24 264